replica watches replica watches replica watches wholesale replica watches uk

English Classes

Something useful about the language

Приёмы работы с учениками младшей школы/Teaching methods for young learners

октября22

Приёмы работы с учениками младшей школы
Go to the English version
  О методиках преподавания уже сказано многое, и сегодня очень тяжело найти что-то своё, ещё не испробованное и при этом действенное.
  Действительность такова, что даже новые, “прогрессивные” приёмы детям уже успели наскучить - песенки, тематические карточки, проекты.
  В процессе индивидуальной работы с учениками четвертого класса мне удалось “нащупать” несложный, но довольно интересный и эффективный приём - диктант-картинка.

  Суть задания состоит в следующем.

  Ученик рисует на листочке (я работала с маркерной доской, так удобнее, если кабинет ею оборудован) картинку под диктовку учителя.
  Так можно отрабатывать практически любую тему - в моём случае это были предлоги in, on, at, in front of, behind, around, across, on the right, on the left, between, in the middle of и лексика по теме “House”: a fence, a house, a block of flats, a flowerbed, a swing, a garden, a barn, a garage, etc.

  Текст диктанта примерно следующий:
    ”There is a house in the middle of the yard. There are 3 floors in the house. There are 6 windows in the house.
    There is a fence around the house.
    There is a garden behind the house. There is a swing in the middle of the garden.
    On the right of the house there is a barn. On the left of the house there is a garage. There is a dog-house between the barn and the house.
    There are 2 big flowerbeds with beautiful flowers in front of the house.
    In the middle of the right flowerbed there is a dog. Its name is Jack. Jack is sleeping.
    In the middle of the left flowerbed there sits a cat. The cat’s name is Fluffy.
    Fluffy is looking at a mouse. The mouse’s name is Mickey. Mickey thinks about cheese”.
  Диктант можно продолжать сколько угодно долго, пока хватит фантазии и материала.

  Главное отличие от подобных заданий в письменном варианте - это аудио-визуальный, а не только визуальный путь усвоения материала, развитие навыков аудирования.

  Вот так выглядел результат моего первого диктанта:
Приёмы работы с учениками младшей школы

English version

Teaching methods for young learners

  There has been said a lot about teching methods, and it turns out to be rather difficult today to find something new yourself, not yet tried, but still working.
  Today, even new “progressive” teaching methods often bore children - songs, flash cards, projects.
  In the course of my individual work with the fourth-year students I discovered an easy but interesting and effective method - picture dictation.

  The excercise is as following.

  On a sheet of paper (you may use whiteboard as it is more convenient) the pupil draws a picture under the teacher’s dictation.
In such a way you may work on any topic - I used it for prepositions in, on, at, in front of, behind, around, across, on the right, on the left, between, in the middle of and topical vocabulary “House”: a fence, a house, a block of flats, a flowerbed, a swing, a garden, a barn, a garage, etc.

  The text of the dictation may be as following:
    ”There is a house in the middle of the yard. There are 3 floors in the house. There are 6 windows in the house.
    There is a fence around the house.
    There is a garden behind the house. There is a swing in the middle of the garden.
    On the right of the house there is a barn. On the left of the house there is a garage. There is a dog-house between the barn and the house.
    There are 2 big flowerbeds with beautiful flowers in front of the house.
    In the middle of the right flowerbed there is a dog. Its name is Jack. Jack is sleeping.
    In the middle of the left flowerbed there sits a cat. The cat’s name is Fluffy.
    Fluffy is looking at a mouse. The mouse’s name is Mickey. Mickey thinks about cheese.”
  The dictation may be continued as long as your imagination and teaching points allow.

  The main difference of such method from the similar ones in written form is the audio-visual (not simply visual) way of perception, developing the pupil’s listening skills.

  Above you may view the results of my first experience with the dictation described.

не публикуется

пример:

Оставить комментарий или два:

 


Добавить новую метку грамматика для урока курсовая план-конспект

Если Вы приобретете угольный гриль http://bestweekend.com.ua/store/charcoal для терассы или дачи, сможете воплотить в жизнь свои самые вкусные фантазии. На комбинированном гриле также можно коптить продукты, что сделать очень легко, при помощи специальной трубки для копчения. На комбинированном гриле также можно коптить продукты, что сделать очень легко, при помощи специальной трубки для копчения.