English Classes

Something useful about the language

In the kitchen

апреля16

In the kitchen

  Ещё один урок для третьего класса. Здесь я постаралась соединить грамматику по школьной программе (конструкции there is/are, there was/were; предлоги in/on/at/under; время Present Continuous) и лексическую тему “kitchen”.
  Урок включает в себя как письменные упражнения, так и устную беседу, а также немного раскраски, чтобы не было скучно, и заодно вспомнить цвета.
  В конце записи можно скачать урок отдельным файлом.


In the kitchen

I. Find the object in the picture, label it and write a translation:

  1. kitchen - _________________
  2. fridge - __________________
  3. cooker - _________________
  4. toaster - _________________
  5. cupboard - _______________
  6. table - ___________________
  7. chair - ___________________
  8. spoon - __________________
  9. fork - ____________________
  10. knife - ___________________
  11. cup - ____________________
  12. plate - ___________________
  13. dish - ____________________
  14. pan - ____________________
  15. eggs - ___________________
  16. bread - __________________
  17. bag - ____________________
  18. schoolbag - _______________
  19. ball - _____________________

II.Write is/are and in/on/at/under:

  1. There ____ a schoolbag ____ the chair.
  2. There ____ two cups ____ the table.
  3. There ____ food ____ the fridge.
  4. There ____ a small plate ____ the cup.

III. Write “true” or “false”:

  1. There is a toaster in the kitchen.     ___
  2. There are four forks on the table.    ___
  3. There is a ball at the schoolbag.      ___
  4. There is a knife under the chair.      ___

IV. Answer the questions:

  1. What is there in the fridge?
  2. What is there at the chair?
  3. Is there a spoon on the table?
  4. Are there four chairs at the table?

V. Colour:

  1. Colour the toaster blue.
  2. Colour the fridge green.
  3. Colour the spoon yellow.
  4. Colour the cooker pink.

VI. Now look at the picture and say what changed:

E.g.

  1. There was a toaster in the kitchen. There isn’t a toaster now.
  2. The schoolbag was at the chair. It is on the cupboard now.
  3. ______________________________________________________.
  4. ______________________________________________________.
  5. ______________________________________________________.
  6. ______________________________________________________.
  7. ______________________________________________________.
  8. ______________________________________________________.

VII. Label the pictures and say what meals the girl is having:

E.g.

  1. She is having breakfast.
  2. ______________________________________________________.
  3. ______________________________________________________.
  4. ______________________________________________________.

Download In the kitchen worksheet:

2 комментария к

“In the kitchen”

  1. On 22 апреля 2010 в 6:16 Vitor пишет:

    Cool worksheets

  2. On 23 апреля 2010 в 1:00 Maari пишет:

    thank you)

не публикуется

пример:

Оставить комментарий или два:

 


Добавить новую метку для урока курсовая план-конспект грамматика

Приятным сюрпризом для друзей станет горячий фруктовый салат, для приготовления которого не нужно знать какого-либо сложных секретов. Стоит позаботиться о том, чем бы перекусить, пока будет готовиться основное блюдо, чтобы наслаждаться последним, а не проглотить от голода. Гриль, http://bestweekend.com.ua/product/napoleon-prestige-pro-825/ который оснащен специальной инфракрасной горелкой из керамики, позволит приготовить удивительные стейки при температуре 980 градусов.